dijous, 11 de gener del 2007

Mai entendré la paperassa (i menys per preparar viatges)


Si hi ha una de les coses que més odio en aquest món es la paperassa...

Documents oficials, fotocòpies compulsades, sol·licituds, impressos varis, formularis, extractes bancaris (a Irlanda aconseguir-los és més difícil que robar el banc)... i vises (entre moltes d'altres històries).

Com que gairebé no m'he mogut d'Europa no m'he hagut de preocupar gaire pels visats, i a més venint de la Unió Europea, etc, etc.. Però ara gairebé estic visquent de primerà mà la de dificultats i entrebancs que et poden demanar per tramitar una simple visa turística per passar 10 miserables dies de vacances...

Al febrer, marxem uns quants catalans (de Dublín) a Nova York. Per nosaltres girebé cap problem, tenir el passaport en regla i prou, però vindrà també la meva companya de pis que és polonesa...
Polònia pertany a la UE, però no és un dels països afortunats que tenen conveni amb Estats Units pels visats turístics... Així que la Kassia, està tramitant una Visa turística que porta tant o més complicació que una matrícula a la Universitat...
No se´n fien de ningú. I menys els americans. I menys desprès de l'11-S.
I a mi em costa de creure que jo, per exemple, sigui més inofensiva que la Kassia... (hehehe)

No sap si li donaràn el visat turístic per passar nomès 9 dies a Manhattan, i ja li han demanat que comprès el vol prèviament i què tinguès tota la reserva feta... I si no em donen la visa? Què faig amb el vol comprat i el hostel pagat? Me'ls menjo amb patates?
Ha d'omplir una mega estricte formulari, en el què havien de surtir tots els detalls de la seva vida (nomès li faltava posar la talla de les sabates) i el nom de les persones amb què viatja... (esperem que el meu nom o el del Josep Arnau, buscats per la Interpol, no li afectin a aconseguir la visa XD). L'anècdota del formulari que em va semblar super heavy era que havia de posar una foto d'ella, però no una de normal, sinò una amb unes característiques concretes, com ara tenir el cabell recollit!!
I el més fort de tot: ha hagut de solicitar una entrevista a l'ambaixada americana a Dublín... on ves a saber que li preguntaran...

I tot això per 9 dies a Nova York... Jo crec que senzillament si ho haguès de fer jo, pensaria: a pendre pel cul Nova York!!!! Tinc realment pànic a les paperasses, i sé que mai a la vida guanyaré cap subvenció, ni pisos protegits, ni tindré una targeta de crèdit a Dublín... senzillament, no m'agrada omplir i moure papers.. No puc...

Tot i així.. animo cada dia a la meva companya de pis, ajudant-li tot el que puc... Em rebenta els nassos, que jo tingui una cosa tant fàcil que a ella li costa temps i calès, nomès per ser polonesa...

I mentrestant l'animo... em vaig emucionant.. Neeeew Yoooork... Neeeeeeeew Yoork!!!!

7 comentaris:

nimue 12 de gener del 2007, a les 16:19  

em sembla fortíssim tot això dels tràmits de la teua companya!! Espere que tinga molta sort!
Per una altra part, Nova York és un viatge que tinc pensat a curt termini així que espere ansiosa que vages explicant cosetes dels prepararitius i, sobretot, del viatge!

èlsinor 12 de gener del 2007, a les 19:56  

Hehehe, tu resa per a què no hi vegen cap d'eixes fotos de després d'algun concert heavy que hi tens penjades, que aleshores seràs tu la que hauràs de fer la paperassa ... :P

Unknown 12 de gener del 2007, a les 21:53  

Xiquets...

No li han donat la Visa... :(

Com a excusa li han dit que feia poc que s'havia canviat de feina (i portava un mes i mig nomes treballant)... Pero li han dit una cosa fortissima (pell de gallina): Tu ja has vingut de Polonia a aqui (Irlanda), perque vols anar ara a Estats Units??

No m'ho puc creure...

Ja ho explicare amb mes detall en un proper post... :(

Anònim,  12 de gener del 2007, a les 22:58  

Realment és sorprenent. Em sembla de tercer-mundista o l'Espanya de 15-20 anys enrera.
Pensa Unmei que cada cop més, hi ha tendència a eliminar la paperassa. De fet, per la declaració de la renta ja no cal presentar-ne cap perquè la pots fer per internet.

Anònim,  13 de gener del 2007, a les 19:54  

ostres... em sap greu per la teva companya...

nosaltres necessitem quelcom més que el passaport? no, oi?

Anònim,  14 de gener del 2007, a les 15:35  

Totalment d'acord que no tindras cap targeta de credit a Dublin. Si vols ho pots tornar a intentar al Bank of Scotland (Halifax), em van enviar una sol.licitud d'obertura de compte amb targeta de credit, www.plastic.ie

  © Free Blogger Templates Blogger Theme II by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP